03 June 2011

RinDu KumPuLAn SENARIO......


SApe yang tak kenal dengan Kumpulan SENARIO..??
Uish, tipu la tak kenaL, huuu....

KumpuLan Senario mula mencungkil nama dalam rancangan Sinaran
Pasport Kegemilangan pada tahun 1995..

Mula dianggotai oleh Ilya, Hamdan, Lan pet pet, Farouk Hussien,
Shamsul Ghau ghau, azlee & wahid....

Nama KumpuLan Senario ini dicadangkan oleh Farouk, pada asalnya ialah "Senang Riuh",
dan akhirnya menjadi SENARIO...

Kalau nak tgk serba sedikit sejarah kumpulan Senario nie, klik SINI

Zaman Kegemilangan Senario ialah apabila Saiful Apek & Yassin Yahya
join kumpuLan nie, memang BEST giler la, hehe.....

IniLah KumpuLan Lawak No. 1 di Malaysia pada ketika itu...
yang Bonusnya, Diaorang boLeh menyanyi + berLakon....

Mai kita tgk album2 Senario:

Senario

Senario 2

Senario 3

Senario Can Mali Can

Senario 4

Senario 5


Mai kita tgk fiLem2 lak, hehe....

Senario The Movie (1999) - RM5.4 juta

Senario Lagi (2000) - RM4.37 juta

Lagi-Lagi Senario (2001) - RM6.33 juta
(Kutipan tiket tertinggi sebelum di pecahkan oleh filem Adnan Sempit tahun 2010)

Senario Lang Buana (2003) - RM1.8 juta

Senario XX (2005) - RM2.3 juta

Senario Pemburu Emas Yamashita (2006) - RM1 juta

Senario Episod 1 (2008) - RM4.26 juta

Senario Episod 2 (2009) - RM3.1 juta

Senario Asam Garam (2010) - RM 1 juta


Fuhh, banyak btoi kan, hehe...... Senario juga banyak mendapat
anugerah sepanjang pembabitan mereka dalam bidang seni dan yang kemuncaknya
apabila memenangi Artis Berkumpulan Komedi Popular pada tahun 2009....!!

Lawak Senario sekarang kurang mendapat tempat di hati penonton, banyak program
telah diterbitkan bagi mencari pelawak2 generasi baru seperti
Program MAHARAJALAWAK...

Tahun nie, Senario akan muncul lagi dengan Filem Terbaru iaitu:

Senario Ops Pocot :)

Ape2 pun, Senario memang Terbaik, Rindu masa zaman kegemilangan
SENARIO, huuu...

GOOD LUCK untuk kumpulan SENARIO....!!!

ASSALAMUALAIKUM.......

8 comments:

syira slyfix (: said...

yup , agree .
sekarang ramai y dah tak tengok senario sebab ada maharaja lawak .

IMANSHAH said...

xsuka x suka..hee jangan marah

Amin Zaki said...

Haha.... tapi Senario best bila apek n yassin ada, huuu

muhammadfathimarzuki said...

menarik. . .mmg best~ time kcil2 dulu r.

Budak Botak said...

Dulu mmg seronok tgk, lagu2 diorang pon jadi kegilaan budak nyanyi, he3...

Entry terbaru -> Cara Mudah Dapat Pekerjaan Cara Feilim Mac An Iomaire - 99.99% Berjaya... (",)

chanz said...

haha aku tak tahu pun kewujudan muvi episod 2 & asam garam...hahaha

lagi-lagi senario ja yg best. tebarrr roti canaii

Bro ahmad said...

koleksi senario terbaik..

Aiman Ariffin said...

dulu best je tgk citer scenario sampai gelak terbahak2. rindu oh those days!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...